08 Januari 2010

CERAMAH PERDANA MAAL HIJRAH 1431H

Inilah kali pertama ceramah yang diadakan diMasjid Kariah Pulau Kijang, Kuala Nerang dihadiri oleh ramai jemaah. Tuan Hj Zakaria atau lebih dikenali dengan panggilan Pakya nampak gusar kerana bimbang makanan yang disediakan tak cukup. Ceramah malam itu disampaikan oleh Brother Kamarudin Abdullah yang didatangkan khas oleh ABIM Daerah Padang Terap dari Pulau Pinaang. Belia memeluk Islam lebih kurang 18 tahun yang lalu dan merupakan aktivis dakwah khususnya kepada non muslim. Mengasaskan Islamic Propagation Soceity International (IPSI) untuk menyebarkan Islam kepada non muslim di Masjid Kapitan Keling di Pulau Pinang. Sehingga kini IPSI telah berjaya mengislamkan ramai non muslim yang melawat Masjid Kapitan.


Ceramah malam itu agak panas. Penceramah memulakan ceramah dengan menyentuh isu Kalimah Allah yang baru diputuskan oleh mahkamah yang membenarkan penggunaannya kepada penganut Kristian. Isu murtad di kalangan umat Islam cuba dibanteras oleh Ust Kamarudin yang gembira program kali ini dihadiri oleh agak ramai anak muda. Beliau membuat beberapa perbandingan antara Islam dan Kristian yang saya kira amat jelas menunjukkan jauhnya ajaran dan keyakinan Kristain dari kebenaran.

YB Ustaz Nasir Zakaria , ahli Parlimen Padang Terap turut hadir mendengar ceramah kali ini. Terima kasih YB atas sokongan!

Untuk makluman , Tuan Hj Ayub Abdrahman , bekas paderi Katolik akan datang sekali lagi ke Kedah pada 4-6 Februari nanti. Maklumat lanjut akan dimaklumkan kelak.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan